niedziela, 21 października 2012

Gabinet Osobliwości


Wraz z końcem października zbliża się nienawidzone przez jednych i kochane przez drugich Halloween. Jak wszyscy słyszeliśmy nie raz, jest to przeniesienie na chłonny polski rynek, głupich amerykańskich zabaw, służy tylko do wyciągnięcia z naszych kieszeni pieniędzy na kolejne zbędne rzeczy, nie ma ono nic wspólnego z Polską Kulturą (tak, tą pisaną przez wielką literę). Jednak pod względem wesołych zabaw nasza tradycja jest dość uboga, mamy wiele wspaniałych tradycji, jednak większość z nich jest świętowana w gronie rodzinnym, w poważnej atmosferze i oczywiście przy stole. Jednak, co mam zrobić, jeśli zachce mi się przebrać za zombie, wypić kisiel – ektoplazmę i zatańczyć z wampirem? Dlatego nie zważając na pełne dezaprobaty spojrzenia sąsiadów, wyruszam na poszukiwania sztucznych pajęczyn i kłów, by na ten jeden wieczór zamienić się w upiora i zamieszkać w lochu.

Jak zapewne zauważyliście, ponieważ sklepy i allegro na nic sobie mają grzmiące głosy z ambon, a właściwie z ławeczki pod blokiem, Halloween to święto kiczu. Jednak ja, jako osoba z natury przekorna, nie będę rozpisywać się nad urokiem plastikowych dyń i śmiejących się lalek- wiedźm  (przynajmniej dzisiaj), choć urok mają niewątpliwy, a kicz uwielbiam. Dziś zaprezentuje wam kilka pomysłów jak w „normalnym” wnętrzu zastosować kilka niestandardowych rozwiązań, by nadać mu odrobinę tajemniczy i lekko osobliwy charakter, nie tylko w Halloween.

Gabinety osobliwości zawsze mnie fascynowały, uwielbiam wszelkie stylizowane na XIX wiek gadżety, stylizacje neogotyckie i steampunkowe bardzo mi się podobają, choć sama nie mam tyle odwagi by podobnie się ubierać. Halloween to jedyna okazja by spełnić moje ciuchowe zachcianki, jednak elementy wnętrza w tym klimacie moim zdaniem sprawdzają się również, na co dzień.

Wiem, że nie wszystkim podobają się elementy anatomiczne walające się po półkach, jednak mam nadzieję, że choć niektórzy z was coś dla siebie wybiorą z ogromu możliwości.
via
via
via
via
via
via
via
via
via
 
via



ostatnie trzy przedmioty dostępne są w ZARA HOME

Brak komentarzy: