niedziela, 14 października 2012

Wnetrza z oliwką w tle

 
Dzisiejszy post powstaje na życzenie mojej koleżanki , która stanęła przed wnętrzarskim dylematem. Otóż, zanim powstała wyraźna wizja całości, postanowiła pomalować jedną ze ścian na oliwkowo, teraz nie ma pojęcia co do tej nieszczęsnej oliwki dobrać.  Mi oliwka kojarzy się jednoznacznie – to kolor pasujący do domu na wsi, w stylu rustykalnym, z dużą ilością surowego drewna. Zestawienie to daje doskonałe efekty, jednak nie w tym przypadku, koleżanka jest fanką minimalizmu i nowoczesności, a oliwkowa ściana jest częścią domu jednorodzinnego, który nie znajduje się na wsi.  Jednak gdy przeszukiwałam sieć, by pomóc biedaczce, okazało się, że mimo skojarzeń z Jeepem Wranglerem i ubraniami moro, oliwka doskonale radzi sobie w elegantszych wnętrzach. Dziś dostaniecie więc garść inspiracji jak okiełznać ten kolor.
Więc nie rozpisując się dłużej przejdźmy do dzieła.

Jako ze oliwka należy do jesiennej palety barw, będziemy sie obracać w atmosferze, która panuje za moim oknem.

1/ OLIWKA + BRĄZ + KREM

Jest to najpopularniejsze połączenie kolorystyczne z oliwką, pasuje raczej do wnętrz tradycyjnych, choć sprawdzają się także w nowocześniejszych stylizacjach.

via

via
2/ OLIWKA + BIEL/KREM

Jak wyżej, to zestawienie jest uniwersalne i pasuje do wielu typów wnętrz. Na zdjeciu poniżej zostały wybrane świeższe odcienie tych kolorów, dlatego lepiej wpasowały się w nowoczesna stylistykę kuchni.


via   
via

3/ OLIWKA + RÓŻ

Jak już pisaałam natura jest najlepszym doradcą od dobierania kolorów:

via

via


via
 

via


3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Gdybym miała wybrać moje ulubione połączenie z tych, które wymieniasz, to byłaby to oliwka+róż. Z pozoru te kolory nie do końca do siebie pasują, ale udowadniasz, że to tylko pozór;)
A w ogóle to chyba z oliwką trzeba ostrożnie, bo to taki trochę smutny kolor?

dotsforbreakfast pisze...

Jeśli dobierzesz do niego odpowiednio wesołe dodatki wcale nie musi być smutny - jest świetnym tłem i nieco uspokaja zbyt żywe barwy

Anonimowy pisze...

Jestem absolutną fanką zaproponowanego połączenia: krem + oliwka. Cała baza kremowa, delikatne oliwkowe wykończenia....a jaki kolor w dodatkach aby nieco ożywić nowoczesne wnętrze?;)